Miejsce wykonywania pracy – tej informacji nie pomijaj w ogłoszeniu o pracy
6 min czytaniaLokalizacja miejsca pracy - od niej może bardzo wiele zależeć. Na przykład to, jak dużo kandydatów zdecyduje się zaaplikować na Twoje ogłoszenie. Miejsce pracy to ludzie i wartości, ale też fizyczna przestrzeń, do której trzeba dotrzeć każdego dnia. Coraz więcej kandydatów przeglądających ogłoszenia, zwraca szczególną uwagę na lokalizację miejsca pracy. Dowiedz się, co napisać w ofercie pracy, aby lokalizacja Twojej firmy stała się dodatkowym benefitem dla przyszłego pracownika.
Oferta pracy oczami kandydata
Czy wiesz, że kandydaci coraz częściej wyszukują ofert pracy, korzystając z filtrów lokalizacji? Blisko 26% kandydatów przeglądających ogłoszenia w Pracuj.pl jest niezadowolonych z braku informacji o miejscu wykonywania pracy. Stanowi to dla nich przeszkodę w podjęciu decyzji o wysłaniu swojego CV. Wiedząc, w jakiej odległości od miejsca zamieszkania znajduje się oferowana przez Ciebie praca, kandydaci mogą świadomie podjąć decyzję o swoim udziale w rekrutacji.
Szybkie tempo życia, długie listy obowiązków oraz próba harmonijnego połączenia życia prywatnego z zawodowym. To wszystko sprawia, że pracownicy dążą do optymalizacji czasu przeznaczonego na poszczególne sfery swojego życia, w tym również pracę. Coraz więcej pracowników wyraźnie wskazuje na potrzebę zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Potrzebują czasu, w którym będą mogli realizować swoje pasje i zainteresowania oraz budować relacje z rodziną i przyjaciółmi. W takiej sytuacji każda kolejna godzina przeznaczana na dotarcie do miejsca pracy postrzegana jest jako utrudnienie i dodatkowy czas pracy.
Warto również podkreślić, że wieloprzesiadkowy, skomplikowany dojazd może wywoływać zmęczenie i wzmagać stres u pracownika, co przekłada się na jego na samopoczucie, koncentrację i produktywność. Dlatego tak ważne jest, abyś dotarł ze swoją ofertą pracy do tych kandydatów, którzy będą postrzegać miejsce wykonywania pracy w Twojej firmie jako dogodne i atrakcyjne.
Biuro z kiepską lokalizacją – co wtedy?
Czterodniowy tydzień pracy, elastyczny grafik, możliwość pracy zdalnej w wybrane dni? To przykładowe pomysły, jak możesz zrekompensować pracownikom trudy związane z podróżowaniem do pracy. Przykładowo elastyczne godziny pracy mogą ułatwić Twoim pracownikom połączenie obowiązków prywatnych z pracą np. zawiezienie dzieci do szkoły lub ominięcie największych korków na mieście. Dzięki temu wzrośnie ich satysfakcja i motywacja do pracy.
Miejsce wykonywania pracy – jakie informacje podać w ofercie pracy?
Umieść w ofercie pracy konkretne i aktualne informacje o lokalizacji miejsca pracy:
- Podaj adres firmy – miasto, ulicę i numer budynku.
- Podkreśl atuty lokalizacji Twojej firmy. Możesz np. wypunktować informacje o odległości od przystanków metra, autobusu, dworca kolejowego czy drogi szybkiego ruchu. Dodatkowym benefitem dla przyszłego pracownika będzie także firmowe miejsce parkingowe lub informacja, że w okolicy siedziby firmy można łatwo znaleźć publiczny parking. Przydatną informacją może być także dostępna w okolicy infrastruktura np. przedszkola, szkoły, centra handlowe. Walorem może okazać się także spokojna okolica – biuro z dala od zgiełku miasta, z widokiem na zieleń.
- Możliwość pracy zdalnej – jeśli oferujesz pracownikom możliwość pracy zdalnej, koniecznie napisz o tym w ogłoszeniu i zaznacz, ile godzin lub dni w miesiącu można pracować w takim modelu.
- Określ godziny pracy. Jeśli system pracy jest zmianowy lub godziny pracy elastyczne, poinformuj o tym kandydatów.
Co zyskujesz, podając lokalizację firmy w ogłoszeniu?
Podając kandydatom informację o lokalizacji Twojej firmy, dotrzesz do większej liczby pracowników, którzy będą zainteresowani podjęciem pracy właśnie u Ciebie. Dzięki temu nie stracisz czasu na spotkania oraz rozmowy z kandydatami, którzy będą zmuszeni odrzucić Twoją propozycję, ponieważ np. czas dojazdu do pracy okaże się ponadprzeciętnie długi. Umieszczenie w ogłoszeniu informacji o lokalizacji Twojej firmy pomoże Ci szybciej i sprawniej zrekrutować nowego pracownika.
Dlaczego podanie adresu firmy zwiększa skuteczność oferty pracy?
Jeśli rekrutujesz pracownika, korzystając z ogłoszeń w Pracuj.pl, dodanie informacji o lokalizacji Twojej firmy jest szybkie i proste. Wystarczy wpisać adres Twojej firmy na etapie wpisywania treści oferty pracy. Dzięki tej informacji kandydaci:
- Odnajdą Twoje ogłoszenie nie tylko po nazwie stanowiska, ale także po województwie lub mieście. Jeśli oferujesz pracę w mniejszej miejscowości, kandydaci łatwo wyszukają Twoje ogłoszenie, zaznaczając obszar/promień, w którym szukają pracy.
- Zobaczą Twoją ofertę pracy na mapie umieszczonej w aplikacji mobilnej Pracuj.pl. Dzięki usłudze lokalizacji w telefonie, aplikacja wyświetla kandydatom oferty pracy od firm, których adres znajduje się w pobliżu ich lokalizacji.
- Będą mogli oszacować czas dojazdu z miejsca zamieszkania do Twojej firmy oraz zobaczyć na mapie, jak wygląda okolica Twojej firmy – czy w pobliżu są przystanki komunikacji miejskiej, sklepy przedszkola itd.
- Otrzymają mailowe powiadomienie Job Alert o Twojej ofercie pracy, jeśli są zainteresowani pracą we wskazanym przez Ciebie województwie lub mieście.
Zobacz także pozostałe istotne elementy ogłoszenia:
- opis stanowiska i obowiązków,
- wymagania,
- wskazówki, jak uatrakcyjnić ofertę,
możesz je odnaleźć we wzorach ogłoszeń o pracę dostępnych dla poszczególnych stanowisk.
Podsumowując…
Ogłoszenie o pracy to wizytówka Twojej firmy i cenne źródło wiedzy dla osób szukających nowej pracy. Nie znasz potrzeb i motywacji każdej osoby szukającej zatrudnienia, ale dostarczając jej wiedzy o swojej firmie i stanowisku, możesz ułatwić jej dokonanie wyboru. Pamiętaj, że wskazując w ogłoszeniu dokładne miejsce wykonywania pracy oraz atuty lokalizacji Twojej firmy możesz dużo zyskać:
- Zaoszczędzisz czas na przeglądaniu CV kandydatów, którzy w kolejnych etapach zrezygnują z udziału w rekrutacji ze względu na niedogodną dla nich lokalizację.
- Dotrzesz z Twoją ofertą pracy do większej liczby kandydatów, dla których lokalizacja jest pierwszym kryterium wyboru pracy.
- Ułatwisz kandydatom decyzję o udziale w rekrutacji.
- Twoje ogłoszenie będzie wyglądało profesjonalnie, co wpłynie pozytywnie na wizerunek Twoje firmy.