Porady

Recepcjonistka / Recepcjonista hotelu – wzór ogłoszenia o pracę, opis stanowiska i zakres obowiązków

6 min czytania

O sukcesie rekrutacji nowego pracownika recepcji hotelowej może zadecydować już etap publikacji ogłoszenia o pracę. Przygotowaliśmy gotowe podpowiedzi, dzięki którym dowiesz się, jak krok po kroku przygotować ofertę pracy, czym powinien zajmować się pracownik recepcji oraz jakie są pożądane umiejętności takiego pracownika.

Spis treści:

  1. Ogłoszenie o pracę dla Recepcjonistki / Recepcjonisty w 5 krokach
    1. Opis firmy
    2. Opis stanowiska i zakres obowiązków recepcjonistki
    3. Pożądane umiejętności pracownika recepcji hotelowej
    4. Warunki zatrudnienia
    5. Informacje o sposobie aplikowania na ofertę
  1. Wzór ogłoszenia o pracę – Recepcjonistka / Recepcjonista w hotelu

Ogłoszenie o pracę dla Recepcjonistki / Recepcjonisty hotelu w 5 krokach

Ogłoszenie o pracę dla Recepcjonistki / Recepcjonisty powinno zawierać:

a. Opis firmy

Opis firmy nie tylko pozwala poznać pracodawcę, ale też zwiększa zaufanie do oferty. Badania Pracuj.pl wskazują, że kandydaci do pracy chętniej aplikują do miejsc, które oferują stabilne zatrudnienie. Dlatego warto podkreślić informacje, które świadczą o solidnej pozycji firmy na rynku pracy. Należą do nich odpowiedzi na następujące pytania:

  • Jak długo istnieje hotel?
  • Czy hotel należy do sieci hoteli?
  • Ilu gości mieści?
  • Co wyróżnia Twój hotel?

Pomocny będzie także link do strony internetowej hotelu i lokalizacja miejsca pracy.

b. Opis stanowiska i zakres obowiązków recepcjonistki / recepcjonisty hotelu

Opisz charakter pracy na danym stanowisku i najważniejsze zadania pracownika recepcji.

Do obowiązków Recepcjonistki / Recepcjonisty pracującego w hotelu często należy:

  • przyjmowanie rezerwacji od gości hotelowych,
  • bezpośrednia oraz telefoniczna obsługa gości hotelowych,
  • obsługa systemów rezerwacyjnych, meldowanie i wymeldowywanie gości,
  • rozliczanie pobytów i wystawianie FV,
  • udzielanie informacji oraz pomoc w rozwiązywaniu bieżących potrzeb gości,
  • informowanie gości o warunkach pobytu i usługach dodatkowych świadczonych przez hotel,
  • dbałość o zachowanie wysokiego standardu obsługi gości,
  • prowadzenie aktywnej sprzedaży usług hotelowych,
  • współpraca z innymi działami hotelu,
  • zarządzanie korespondencją przychodzącą i wychodzącą,
  • dbałość o pozytywny wizerunek hotelu,
  • zapewnienie sprawnego funkcjonowania recepcji.

c. Pożądane umiejętności na stanowisku Recepcjonistka / Recepcjonista

Opis wymagań pozwoli kandydatowi zrozumieć, czy odnajdzie się na oferowanym stanowisku. Przydatny może okazać się podział na niezbędne minimum i kwalifikacje „mile widziane”. Zastanów się też, czy konieczne jest dla Ciebie zatrudnianie pracowników z wykształceniem hotelarskim. Być może jesteś gotowy przeszkolić odpowiedniego kandydata.

W pracy Recepcjonistki / Recepcjonisty oprócz kursów i dyplomów istotną rolę odgrywają także tzw. umiejętności miękkie. Pracownik recepcji to często pierwsza i ostatnia osoba, z jaką będzie miał do czynienia gość hotelowy. Dlatego do zadań Recepcjonistki / Recepcjonisty należy nie tylko sprawna obsługa komputera, ale przede wszystkim reprezentowanie Twojej firmy. Dobra komunikacja i umiejętność zapobiegania problemom mogą mieć decydujący wpływ na zadowolenie klienta z pobytu w Twoim hotelu.

 

Pożądane umiejętności twarde:

  • znajomość programów hotelowych, np. Opera/Fidelio/DM Plaza,
  • umiejętność posługiwania się pakietem MS Office,
  • znajomość języków obcych w mowie i piśmie. Podaj, jakie języki i na jakim poziomie płynności Cię interesują. Napisz też, czy kandydat musi posiadać potwierdzające ich znajomość certyfikaty.

Pożądane umiejętności miękkie:

  • komunikatywność i kultura osobista,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • zdolności organizacyjne,
  • podzielność uwagi,
  • efektywne działanie pod wpływem stresu,
  • zdolność zapobiegania i rozwiązywania problemów.

Oprócz tego często wymagane są:

  • dyspozycyjność do pracy w systemie zmianowym/w godzinach nocnych,
  • doświadczenie na stanowisku.

Przykłady wymagań:

  • doświadczenie na stanowisku recepcjonisty/recepcjonistki,
  • dobrze rozwinięte umiejętności komunikacyjne i wysoka kultura osobista,
  • znajomość języka angielskiego w stopniu bardzo dobrym,
  • bardzo dobra znajomość języka polskiego w mowie i w piśmie,
  • dyspozycyjność do pracy w systemie zmianowym/w godzinach nocnych,
  • uczciwość i rzetelność,
  • wysoka kultura osobista i miła aparycja,
  • doskonałe zdolności organizacyjne,
  • zaangażowanie, podzielność uwagi, komunikatywność,
  • stosowanie się do obowiązującego dress code.

Wskaż również, co uważasz za „Mile widziane”. To może być na przykład:

  • znajomość programów hotelowych, np. Opera/Fidelio/DM Plaza,
  • znajomość pakietu MS Office.

d. Warunki zatrudnienia pracownika recepcji hotelowej

Twoje ogłoszenie powinno także zawierać informacje o rodzaju umowy, wynagrodzeniu, premiach i prowizjach. Następnie przedstaw benefity pozafinansowe. Mogą do nich należeć np.:

  • szkolenia,
  • dobra atmosfera pracy,
  • rabaty na usługi hotelu,
  • posiłki pracownicze,
  • prywatna opieka medyczna,
  • świadczenia socjalne,
  • elastyczne godziny pracy,
  • strój służbowy.

e. Informacje o sposobie aplikowania

  • Napisz, jakich dokumentów oczekujesz od pracownika. W przypadku pracowników recepcji większość pracodawców oczekuje wyłącznie CV. List motywacyjny raczej obecnie nie jest już wymagany.
  • Jeśli nie wymagasz żadnych dokumentów, które kandydat powinien przesłać przed rozmową kwalifikacyjną, rozważ podanie numeru telefonu w ogłoszeniu. Dzięki temu kandydaci będą mogli szybko odpowiedzieć na Twój anons.

Wzór ogłoszenia o pracę – Recepcjonistka / Recepcjonista

Wzór ogłoszenia o pracę dla pracownika recepcji to gotowe wskazówki, co wpisać w treści ogłoszenia. Wylistowaliśmy pożądane umiejętności oraz zadania Recepcjonisty / Recepcjonistki. Teksty w szablonie możesz dowolnie edytować i dopasować do swoich wymagań i oczekiwań. Gotowe teksty skopiuj i wklej je do odpowiednich pól formularza podczas uzupełniania treści ogłoszenia.

Pobierz wzór ogłoszenia – Recepcjonistka / Recepcjonista

Podsumowanie – ogłoszenie o pracę dla Recepcjonistki / Recepcjonisty w hotelu

Dobrze napisane ogłoszenie pomoże Ci znaleźć właściwą osobę na oferowane stanowisko. Skuteczne ogłoszenie o pracę dla Recepcjonistki / Recepcjonisty w hotelu powinno zawierać listę pożądanych umiejętności przyszłego pracownika. Do zadań pracownika recepcji należy reprezentowanie Twojego hotelu, dlatego nie zapomnij o „umiejętnościach miękkich”. Dla kandydatów ważną informacją są warunki zatrudnienia – zarobki, godziny pracy, rodzaj umowy i wszystkie inne korzyści w wyniku podjęcia pracy w Twojej firmie, również te pozafinansowe. Ważne są także informacje o pracodawcy oraz opis stanowiska w postaci zakresu obowiązków, aby kandydat mógł wyobrazić sobie potencjalną pracę.

50% rabatu na pierwsze ogłoszenie o pracę

Czytaj również

Operator koparki - wzór ogłoszenia o prace

4 min czytania

Murarz - wzór ogłoszenia o prace

4 min czytania

Serwisant - wzór ogłoszenia o prace

4 min czytania