Wskazówki

Skuteczna rekrutacja – zanim dodasz ogłoszenie, musisz to wiedzieć…

9 min czytania

Skuteczna rekrutacja powinna być dobrze zaplanowana. Tylko świadome decyzje oraz zamierzone wybory umożliwiają przeprowadzenie jej z powodzeniem. Przeczytaj artykuł i sprawdź, jak poprzez wybór odpowiedniego rodzaju ogłoszenia i bieżące monitorowanie efektów publikacji, możesz wpłynąć na liczbę otrzymanych CV.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie ogłoszenie wybrać, jeśli rekrutujesz w większych miastach i aglomeracjach?
  • Co zyskasz dzięki dodatkowi ,,Superoferta”?
  • Jak Pracuj.pl pomoże Ci w rekrutacji pracowników na popularne stanowiska?
  • Jak zaplanować skuteczną rekrutację?

Większość internetowych serwisów rekrutacyjnych oferuje pracodawcom określony czas publikacji ogłoszenia i jest to zazwyczaj kilka tygodni. W Pracuj.pl Twoje ogłoszenie jest widoczne dla osób szukających pracy przez 30 dni. Wydawać by się mogło, że to bardzo dużo czasu, ale w rzeczywistości wygląda to zupełnie inaczej. Z naszych obserwacji wynika, że najwięcej zgłoszeń od kandydatów spływa w pierwszych dniach, a nawet godzinach od momentu publikacji, dlatego warto, abyś zadbał o dobrą jakość Twojego ogłoszenia.

Każda rekrutacja pracownika jest inna, dlatego tak ważne jest, abyś odpowiednio dopasował rodzaj ogłoszenia do Twoich potrzeb rekrutacyjnych. W niektórych przypadkach wystarczy dobrze zredagowane ogłoszenie i czytelny układ informacji. Jednak są rekrutacje wymagające specjalnych zabiegów. Poniżej przestawiamy kilka takich scenariuszy.

Scenariusz I – poszukiwanie pracowników w największych miastach oraz aglomeracjach

W miastach wojewódzkich walka pracodawców o najlepszych kandydatów jest najbardziej zacięta. Wiele firm ma swoje siedziby w dużych miejscowościach lub w ich okolicach i zależy im na tym, aby znaleźć najlepszych ludzi do pracy. Przygotuj się więc na dużą liczbę konkurencyjnych ofert. Pracodawcy codziennie dodają nowe ogłoszenia na Pracuj.pl, co powoduje, że Twoja publikacja jest na coraz niższej pozycji na liście ofert pracy i w efekcie jest mniej widoczna dla osób szukających pracy. Przy tego typu rekrutacji rekomendujemy, aby zadbać o to, żeby Twoje ogłoszenie było łatwo dostępne dla kandydatów oraz wyróżniało się na liście ofert. Jak to zrobić?

Łatwy dostęp do Twojego ogłoszenia zapewnisz kandydatom poprzez podbicie ogłoszenia na liście ofert. Po kilku dniach publikacji, gdy Twoje ogłoszenie spadnie na dalsze miejsca wyników wyszukiwania, po prostu ,,podbij je”. Dzięki temu wróci ono na jedną z pierwszych pozycji.

Innym sposobem na zwrócenie uwagi kandydatów na Twoją ofertę pracy jest wyróżnienie ogłoszenia za pomocą logo Twojej firmy. Jeśli posiadasz logo, które przyciąga uwagę, to ten dodatek będzie idealnym rozwiązaniem. Dzięki temu podkreślisz swój profesjonalny wizerunek, zwiększając jednocześnie rozpoznawalność Twojej marki.

Jeśli publikujesz ofertę w Pracuj.pl, to w ramach ogłoszenia ,,Standard Plus” możesz 1 raz podbić publikację na górę listy ofert. Z kolei zamawiając wariant „Biznes” otrzymujesz w cenie możliwość umieszczenia logo Twojej firmy na liście ofert pracy oraz podbicie ogłoszenia w aż 3 różne dni.

Dodatek „Superoferta!” – na czym polega?

Dodatek w postaci odznaki ,,Superoferty” to graficzne wyróżnienie na liście ofert pracy, które zwiększa widoczność Twojego ogłoszenia. Dodatek ten buduje wizerunek Twojej firmy jako profesjonalnego pracodawcy, który dba o jakość swoich rekrutacji. Jest to również forma rekomendacji ze strony Pracuj.pl, odbierana przez kandydatów jako polecenie Twojej oferty pracy.

Scenariusz II – poszukiwanie pracowników na popularne stanowiska

Jeśli prowadzisz rekrutację na popularne stanowiska, takie jak handlowiec, księgowy czy pracownik call center, koniecznie zadbaj o widoczność Twojej publikacji oraz wyróżnij ją na tle podobnych ofert pracy. Potrzebujesz czegoś, co spowoduje, że Twoje ogłoszenie będzie od razu zauważane przez osoby szukające pracy na Pracuj.pl.

Przy tego typu rekrutacji idealnym rozwiązaniem jest graficzne wyróżnienie „Superoferta”. Dzięki kolorowej ikonce przy Twoim ogłoszeniu zwrócisz uwagę kandydatów oraz podkreślisz atrakcyjność Twojej oferty pracy. Rekomendujemy również podbicie ogłoszenia po kilku dniach od jego publikacji, dzięki czemu Twoja oferta będzie przez długi czas łatwo dostępna dla kandydatów.

Jeśli publikujesz ogłoszenie w Pracuj.pl, to dodatek „Superoferta” możesz zamówić w trakcie dodawania treści ogłoszenia, natomiast podbicie najlepiej jest zamówić w pakiecie z ogłoszeniem, wybierając wariant „Standard Plus”, gdzie ten dodatek jest już w cenie.

Scenariusz III – pilna rekrutacja

Zdarzają się sytuacje, gdy firmy potrzebują nowych pracowników „na już”, nie mogąc sobie pozwolić na długotrwałą rekrutację. Czas nagli, a projekty są odwlekane w czasie, ponieważ brakuje ludzi do pracy. Jeśli Twoja firma boryka się z takimi trudnościami, to rekomendowanym przez nas rozwiązaniem jest wyróżnienie Twojego ogłoszenia i spowodowanie, żeby pojawiało się ono w pierwszych wynikach wyszukiwania. Co możesz zrobić, aby osiągnąć zamierzony efekt?

  • Podbij swoje ogłoszenie, dzięki temu będzie znajdowało się w czołówce ofert i zobaczy je więcej kandydatów.
  • Wyróżnij publikację odznaką „Superoferta!”.
  • Umieść logo Twojej firmy przy ogłoszeniu na liście ofert pracy.
  • Upewnij się, że nazwa stanowiska, na które poszukujesz pracowników, jest precyzyjna i zrozumiała.
  • Zadbaj o to, aby Twoje ogłoszenie można było łatwo odszukać za pomocą takich filtrów jak: lokalizacja miejsca pracy, oferowane wynagrodzenie, rodzaj umowy i wymiar pracy.
Jeśli publikujesz ogłoszenie w Pracuj.pl, dodawanie tych 4 powyższych filtrów jest bardzo proste i zajmie Ci maksymalnie minutę. Wystarczy uzupełnić te pola podczas wpisywania treści ogłoszenia.

Scenariusz IV – eksperci poszukiwani

Twoja firma prowadzi poszukiwania pracownika na stanowiska eksperckie? Zadbaj zatem o wizerunek rekrutacji oraz o łatwość dotarcia do Twojego ogłoszenia. Specjaliści są wyjątkowo cenieni na rynku pracy i każda aplikacja takiego kandydata jest dla osoby zajmującej się rekrutacją na wagę złota. Dopilnuj, aby mieć statystycznie największą szansę na otrzymanie aplikacji od najlepszych specjalistów z branży. Wyróżnienie logotypem nada profesjonalnego wizerunku rekrutacji, którego oczekują eksperci, a potrójne odświeżenie znacznie zwiększy zakres dotarcia do najlepszych kandydatów.

Jeśli planujesz dodać ogłoszenie w Pracuj.pl, zapoznaj się z zakresem usług ogłoszenia typu „Biznes”. W cenie tego wariantu otrzymasz wszystkie możliwe dodatki do ogłoszenia – zarówno logo Twojej firmy na liście ofert, jak i podbicie Twojego ogłoszenia w aż 3 różne dni publikacji.

Pamiętaj jednak, że wybór odpowiednich produktów to dopiero początek. Jeśli chcesz, aby Twoja publikacja miała najlepsze rezultaty, koniecznie przygotuj treść ogłoszenia, która zachęci kandydatów do przesyłania CV.

Zarządzaj swoją publikacją

Jeżeli zamieściłeś już ogłoszenie na naszym serwisie, to pamiętaj monitoruj jego wyniki, reaguj na bieżąco i postaraj się, aby każdy dzień emisji był zyskiem dla Twojej rekrutacji. Aby pomóc zaplanować Ci skuteczną i efektywną rekrutację, opracowaliśmy ,,Plan skutecznej rekrutacji” ze wskazówkami rekrutacyjnymi na każdy dzień publikacji oferty pracy.

Plan skutecznej rekrutacji:

Start publikacji: Dobierz rodzaj ogłoszenia do Twoich potrzeb i opublikuj skuteczną ofertę pracy.

Dzień 1. Oczekuj na CV kandydatów w Strefie Pracuj – bezpłatnym narzędziu ułatwiającym zarządzanie rekrutacjami. Pobierz eBook ,,Jak selekcjonować CV?

Dzień 2-4. Przejrzyj pierwsze zgłoszenia od kandydatów. Jeżeli nie spełniają Twoich oczekiwań, skontaktuj się z nami.

Dzień 5-6. Sprawdź nowe CV i zaproś wybranych kandydatów na rozmowę. Pobierz eBook ,,Jak przeprowadzić skuteczną rozmowę rekrutacyjną”.

Dzień 7. Jeśli wybrałeś ogłoszenie Biznes, to w 7 dniu publikacji – Twoje ogłoszenie zostanie podbite na górę listy ofert pracy.

Dzień 8-14. Sprawdź nowe CV i zacznij przeprowadzać spotkania rekrutacyjne. Pamiętaj, że kandydaci biorą udział w wielu rekrutacjach jednocześnie, więc ich dostępność może się zmieniać z dnia na dzień.

Dzień 15. Jeśli wybrałeś ogłoszenie Standard Plus lub Biznes, to w 15 dniu Twoje ogłoszenie zostanie podbite na górę listy ofert pracy.

Dzień 16-21. Przeglądaj na bieżąco nowe CV i zapraszaj wybranych kandydatów na rozmowę.

Dzień 22. Jeśli wybrałeś ogłoszenie Biznes, to Twoje ogłoszenie zostanie podbite na górę listy ofert pracy.

Dzień 23. Jeśli nadal nie udało Ci się znaleźć odpowiedniego kandydata, to skontaktuj się z nami.

Dzień 24-29. Sprawdź nowe CV i kontynuuj zapraszanie wybranych kandydatów na rozmowę.

Dzień 30. To jest ostatni dzień publikacji Twojego ogłoszenia. Pamiętaj, że w Strefie Pracuj masz dostęp do wszystkich otrzymanych CV jeszcze przez kolejne 60 dni. Poinformuj wszystkich odrzuconych kandydatów o wynikach rekrutacji.

Dzień 31. Zadbaj o odpowiednie wdrożenie nowego pracownika. Skorzystaj z naszych wskazówek w sekcji ,,Porady dla Firm”.

Podsumowując…

Każda dobra rekrutacja wymaga odpowiednich przygotowań oraz rozsądnego zarządzania jej przebiegiem. Nie ma jednej uniwersalnej zasady, która wskazywałaby, jak przeprowadzić najskuteczniej proces pozyskiwania pracowników przy pomocy ogłoszenia online. Wszystko zależy od tego Twoich konkretnych potrzeb rekrutacyjnych.

Przedstawiliśmy możliwości i narzędzia, które oferuje portal Pracuj.pl, ale to Ty najlepiej znasz specyfikę swojej branży i swoją konkurencyjność na rynku pracy. Przeanalizuj powyższe scenariusze i wybierz najbardziej adekwatny do Twojej sytuacji, a następnie dobierz sugerowane środki, żeby osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Jest mnóstwo specjalistów, którzy chcą zmienić pracę, ale jest też sporo dobrych pracodawców. Wyróżnij się i przekonaj kandydatów, że to Ty jesteś ich najlepszym wyborem.

Plan skutecznej rekrutacji Pobierz
Szukasz Pracownika? Znajdziesz go na Pracuj.pl

Czytaj również

Co zaburza rzetelną ocenę kandydata podczas rozmowy rekrutacyjnej? Poznaj podstawowe błędy

7 min czytania

Wideorekrutacja a RODO – o czym warto wiedzieć?

4 min czytania

Wideorozmowa rekrutacyjna - poznaj zasady przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych przez Internet

6 min czytania