Porady

W jaki dzień tygodnia najlepiej opublikować ofertę pracy?

5 min czytania

Profesjonalnie przygotowane ogłoszenie o pracy to dopiero połowa sukcesu. Jeśli przygotowałeś już treść oferty, to teraz czas zadbać o jej efekty. Czy wiesz, że liczba otrzymanych aplikacji od kandydatów zależy m.in. od dnia tygodnia, w którym opublikujesz ogłoszenie? Sprawdź, kiedy i jak najlepiej to zrobić!

Wybór terminu na publikację ogłoszenia ma znaczenie, ale bynajmniej nie jest to najważniejszy czynnik decydujący o powodzeniu prowadzonej przez Ciebie rekrutacji. Z pewnością jednak warto, aby z rozmysłem planować zamieszczanie ofert, po to, by zwiększyć szanse na pozyskanie odpowiednich kandydatów. To właśnie nowe, świeże oferty są szczególnie interesujące dla osób szukających pracy i na bieżąco przeglądających ogłoszenia. Data publikacji będzie więc szczególnie istotna w przypadku popularnych stanowisk lub miast, w których pojawia się duża liczba ofert pracy.

Statystyki, które warto znać

Dzięki przeprowadzonej analizie statystyk dotyczących publikacji ogłoszeń w Pracuj.pl, dowiesz się, kiedy kandydaci najaktywniej szukają pracy. Wiele osób odpowiadających za rekrutacje sądzi, że dzieje się to przede wszystkim w weekendy. Taki sposób myślenia wynika zapewne z przeświadczenia, że w soboty i niedziele kandydaci i pracownicy nie zajmują się obowiązkami służbowymi.

Jak się jednak okazuje, samo szukanie pracy nie jest wówczas zajęciem najbardziej popularnym w porównaniu z dniami roboczymi. Najwięcej kandydatów odwiedza portal, przegląda oferty pracy i wysyła zgłoszenia do pracodawców w poniedziałek. Ale… pamiętaj, że w tym dniu publikowanych jest także rekordowo dużo nowych ofert pracy! Od wtorku do piątku zainteresowanie ofertami nadal utrzymuje się na wysokim poziomie i jest tylko nieznacznie mniejsze niż w poniedziałki. A więc to również dobry czas na publiczne podzielenie się ofertą.

Co z weekendami?

Myślisz, żeby opublikować ogłoszenie w weekend? Nic nie stoi na przeszkodzie. Z danych Pracuj.pl wynika, że w soboty i niedziele zainteresowanie ofertami pracy jest mniejsze, ponieważ mniej osób odwiedza portal i wysyła CV do pracodawców, ale to nie oznacza, że nie warto wówczas rozpocząć poszukiwań nowego pracownika. Kandydaci bowiem nadal szukają ofert i są aktywni w sieci.

Warto też mieć na uwadze fakt, że ogłoszenia zamieszczone w weekend są widoczne w serwisie także w kolejne dni, a więc sporo osób zapozna się z ich treścią już w poniedziałek. A zatem nie kieruj się wyłącznie ogólnymi statystykami, lecz spójrz na to zagadnienie w sposób kompleksowy i spersonalizowany. Dopasuj termin publikacji do potrzeb specyfiki branży Twojej firmy i charakterystyki pracowników.  Analizując różne aspekty, możesz dojść do wniosku, że rozpoczęcie publikacji sprawdzi się najlepiej właśnie w weekend.

Przede wszystkim wejdź w rolę kandydata, którego szukasz. Opracuj tzw. „personę”, a więc profil osoby, do której zwracasz się ze swoim komunikatem. Dzień, w którym kandydaci przeglądają ogłoszenia, może mieć przecież związek z różnymi kwestiami. Dla przykładu: student może wykazać się innym zaangażowaniem w weekendowe poszukiwania pracy niż osoba pracująca i posiadająca rodzinne zobowiązania. Uwzględnij w swoich analizach m.in. kategorię pracy (czy rekrutujesz na stanowisko biurowe, czy do pracy fizycznej) oraz poziom stanowiska (asystenckie, specjalistyczne, menedżerskie).

Kalendarz publikacji – Twój „must have”

Nawet jeśli pilnie poszukujesz nowego pracownika i musisz szybko podejmować decyzje, warto zastanowić się nad wyborem terminu i zaplanować publikację ogłoszenia. Stwórz coś w rodzaju kalendarza publikacji poświęconego prowadzonym rekrutacjom. Obserwuj, analizuj i wyciągaj wnioski z każdego etapu rekrutacji. Zwróć też uwagę, że w święta i dni, w których przypadają ważne wydarzenia i uroczystości (jak np. rozpoczęcie roku szkolnego czy rozdanie świadectw na jego zakończenie), Twoi potencjalni kandydaci mogą być skupieni na prywatnych zobowiązaniach, a szukaniem nowej pracy będą chcieli się zająć na spokojnie dopiero w kolejnych dniach.

„W butach” kandydata – w każdy dzień!

Jak jeszcze zwiększyć skuteczność rekrutacji? Co zrobić, żeby oferta cieszyła się dużym zainteresowaniem? Co sprawia, że ogłoszenie jest często wyświetlane? Wielu właścicieli firm i rekruterów wciąż zastanawia się nad tego typu kwestiami. I chociaż nie ma jedynej, uniwersalnej odpowiedzi – wszak wynik rekrutacyjny jest wypadkową wielu czynników – to istnieje coś, co znacząco zwiększa szanse na znalezienie właściwego pracownika. Kluczem do sukcesu jest umiejętność „wejścia w buty kandydata”. Przyjmując perspektywę kandydata, możesz dobrać właściwe metody rekrutacji, stworzyć atrakcyjną treść ogłoszenia i wskazać dzień tygodnia odpowiedni na publikację Twojej oferty.

Pamiętaj, że atrakcyjna z punktu widzenia kandydata oferta pracy, to taka, która jest napisana prostym językiem, zawiera precyzyjny opis obowiązków i realnych wymagań oraz ma wymienione benefity dla pracownika. Sprawdź wskazówki, jak napisać ogłoszenie

Podsumowanie

Dzień publikacji oferty ma znaczenie, ale nie przeważa o skuteczności rekrutacji. Planując publikację ogłoszenia warto wziąć pod uwagę przede wszystkim charakterystykę stanowiska, na które prowadzisz rekrutację. Określ profil kandydata, którego poszukujesz i zastanów się, kiedy ten kandydat może przeglądać oferty pracy. Dzięki temu zwiększysz szansę dotarcia Twojego ogłoszenia do odpowiednich kandydatów.



50% rabatu na pierwsze ogłoszenie o pracę

Czytaj również

Ogłoszenie o prace - Wzór

2 min czytania

Jak szukać pracowników fizycznych?

4 min czytania

Jak znaleźć pracowników budowlanych?

4 min czytania